Open brief provinciale en gemeentelijke FVD fractievoorzitters: volledige steun voor opstelling partijbestuur

27 juli 2019, 11:15

Een geloofwaardig openbaar bestuur hecht aan integriteit. Als volksvertegenwoordigers voor Forum voor Democratie achten wij het bewaken en waarborgen hiervan van groot belang. Een zorgvuldige omgang met geld van leden en subsidie van de overheid is een eerste vereiste. Verantwoording en vertrouwen zijn daarin onmisbaar. Het gaat om geld dat de samenleving in goed vertrouwen ter beschikking heeft gesteld, waarmee vervolgens verantwoordelijk dient te worden omgegaan. Dit is de kern waar het verschil van inzicht met de heer Otten om draait.

Voor een bestuur dat tot de conclusie komt dat er twijfel ontstaat in plaats van zekerheid, is daadkrachtig handelen vereist zodat de integriteit boven alle twijfel verheven is.

De bewering van de heer Otten in de media dat er een richtingenstrijd gaande is verwerpen wij. Bij een gezonde partij hoort een levendig debat. In de open cultuur van FVD, een ledenpartij in opbouw, zijn discussies welkom. Op recente partijraden zijn pittige debatten gevoerd. De uitbouw van de partij met adviseurs, commissies, expertgroepen en provinciaal kader heeft de basis van de partij enorm verbreed. Deze betrokkenen spreken mee over politieke onderwerpen, zoals de koers van FVD. Talloze mensen werken dagelijks hard om ons sterker te maken zodat we ons geluid in het land zelfbewust en trefzeker kunnen laten horen.

Kortom, in een politieke partij hoort integriteit boven alle twijfel verheven te zijn. Cruciale waarden als verantwoordelijkheid en vertrouwen dienen vanzelfsprekend te zijn. Onder deze voorwaarde kan het debat in de partij gaan waarover het hoort te gaan. Dan staan personen en hun ambities niet in het middelpunt. Dan gaat het over het bouwen van een partij die zich sterk maakt voor ons land. Als volksvertegenwoordigers onderschrijven we de noodzaak van een bestuur van FVD dat hier voortdurend alert op blijft. Wij spreken dan ook ons volledige vertrouwen uit in de aanpak van het bestuur.

Bart van der Werf, Groningen
Maarten Goudzwaard, Friesland
Johan Almekinders, Overijssel
Hendrikus Velzing, Drenthe
Arjan de Kok, Gelderland
Johan Dessing, Noord-Holland
Matthijs Sandmann, Zuid-Holland
Gert-Jan Ransijn, Flevoland
Wouter Weyers, Utrecht
Fred Walravens, Zeeland
Eric de Bie, Noord-Brabant
Simone Kerseboom, Limburg
Annabel Nanninga, Amsterdam

Op de hoogte blijven?

Ontvang de wekelijkse mail van Thierry

Standpunten

FVD heeft ruim 37.000 leden

Forum voor Democratie is de snelst groeiende partij van Nederland. In een jaar tijd hebben we al meer dan de helft van het aantal leden dat de traditionele partijen in vele decennia hebben opgebouwd. Steun ons ook door lid te worden. Help ons de grootste partij van Nederland te worden. FVD-lid word je al vanaf €25 per jaar!

Als FVD-ER krijgt u:
  • Gratis toegang tot alle FVD-events
  • De FVD-ledennieuwsbrief en persoonlijke FVD-ledenpas
  • De mogelijkheid om je aan te melden voor campagnes en posities in onze organisatie
WORD OOK LID

Forum voor Democratie wil Nederland structureel veranderen. We willen een brede maatschappelijke beweging opzetten die niet alleen politiek actief is - maar zich ook vertakt in de hele samenleving. Wil je FVD verder helpen, maar ontbreekt het je aan tijd? Steun ons dan met een donatie.